המדריך לצילום נכון של מוצר!

צילום מוצר באופן מקצועי יכול להיות ההבדל בין חנות מקוונת ומצליחה לבין חנות מקוונת שלא רואה אפילו
מכירה אחת בחודש. היות וחשוב לנו בקאש­קאו שתצליחו למכור את המוצרים שלכם לכמה שיותר אנשים­
החלטנו לכתוב לכם את המדריך שלנו לצילום מוצר נכון! אז אילו תמונות בעצם חשוב שיהיו למוצרים שלכם?

1 .תמונות מקצועיות ברוחב של 1200 פיקסל לפחות!
הרבה אנשים מצלמים תמונות של המוצרים שלהם באמצעות הפלאפון הנייד, והאמת? אין לנו שום דבר
נגד זה. המון סמארטפונים בימינו מצויידים עם מצלמות מעולות, וניתן להפיק מהסלולר שלכם תמונות
באיכות טובה מאוד... אבל חשוב שהצילום עצמו יהיה מקצועי!
המוצרים שלכם צריכים להיות מצולמים על רקע מסודר ומקצועי, שתורם לאווירה הכללית של המוצר.
רקע שמתאים לשיווק של המוצר, ומסתדר מבחינה רעיונות עם המטרה של המוצר.
זה נכון, תמונה של סכיני גילוח על רקע של שושנים וורדים יכולה להיות יפייפיה­ אבל אין שום קשר בין
סכין גילוח לכר של ורדים. אם אתם באמת מוכרים סכיני גילוח­ אולי תעדיפו לצלם אותם באווירה של
ספא, מונחים על מגבת, לצידם בטישטוש מרכך, שמפו וסבון.
חשוב גם שכל המוצרים שלכם יצולמו בפשטות ועם רקע שקוף­ כדי שתוכלו לערוך אותם לתוך תמונות
אווירה. כך למשל, במקרה של סכין הגילוח שלנו, תמונה נטולת רקע של הסכין תוכל ״לנוח״ על גבי
תמונה של בחורה נכנסת לבריכה, או גבר עם זקן מגולח עומד מול המראה.

2 .תמונות שמראות את המוצר מכל הכיוונים שלו ומראות בבירור את הפרטים הקטנים
הבעיה עם רכישה אונליין היא שהלקוח לא תמיד יכול לדעת מה האיכות של המוצר! אתם יכולים לתאר
לעשרה אנשים תיק מסויים­ וכל אחד מהם ידמיין בראש שלו תיק אחר לגמרי. ומה שהלקוח מדמיין
בראש שלו בעת ההזמנה חשוב לכם כמוכרים­ כי זה ייקבע אם הוא ינסה להחזיר את המוצר או יהנה
ממנו. אנו ״נלחמים״ בדימיון הלקוח באמצעות מתן תמונות מפורטות, כאלו שמראות את המוצר מכל
זווית אפשרית.
כך למשל, במקרה ואתם מוכרים תיק גב הנה התמונות שתצטרכו לצלם:
תמונה כללית של התיק כאשר הוא סגור
תמונה של התיק פתוח וניתן לראות לתוכו
תמונה של האבזמים והכתפיות של התיק
תמונה של התיק מהצד שצמוד לגב של הלקוח
תמונה של הרוכסן של התיק
תמונות של הכיסים שיש לתיק, ועוד!.
אם יש לכם צבעים נוספים לתיק הנ״ל רצוי להציג אותם גם!

3 .תמונות שנותנות לקורא מושג על הגודל של המוצר
הרבה לקוחות מדמיינים את המוצר אחרת.. במרבית המקרים אתם תשמעו שיחה בין שתי נשים כאשר
האחת מראה לשניה את השרשרת שהיא הזמינה ברשת ואומרת לה­ הייתי בטוחה שהתליון יהיה גדול יותר.
זה נכון, בחנות המנוהלת נכון המוכר תמיד ירשום את הגודל של המוצר, אבל לא כל הלקוחות שלכם
יסתכלו על הגודל של המוצר. הם אולי לא יוכלו להתלונן על המוצר שהזמינו במידה ולא שמו לב למידות
 שלו באתר­
 אבל למה מלכתחילה להיות חשופים למצב בו הלקוחות שלכם יהיו פחות ממאה אחוז מרוצים?
בשביל למנוע את המקרה הזה, ובמיוחד כאשר מדובר בתכשיטים, ישנו טריק פשוט שחוסך הרבה כאב
ראש! פשוט עורכים לצד התמונה של השרשרת או הצמיד סרגל פשוט וסימון של הגודל בס״מ של
המוצר­ רוחב, אורך, עומק.

4 .תמונות של המוצר בשימוש ולא בשימוש
כמו שחשוב להראות תמונות של המוצר בצורה נקייה, או כאשר הוא מונח על רקע שיווקי­ כך גם חשוב
להראות תמונות של המוצר בשימוש. לדוגמא: אם אתם מוכרים תמונות חשוב להראות איך הן מונחות על
הקיר, להראות איך כל תמונה מעשירה את המטבח, גורמת לחדר העבודה להיראות חמים או משתלבת
יפה בחדר השינה.
כך אתם יוצרים אצל הגולש בחנות המקוונת שלכם את האשליה שהוא כבר רכש את התמונה והיא כבר
עוד דקה אצלו בבית תלוי על הקיר.
במידה ואתם מפרסמים פריט לבוש­ להראות תמונות של המוצר בשימוש נשמע קל, אבל חשוב שתשימו
לב לדוגמן/ית הלובשים את המוצר... האם הם נראים בפריט הזה במיטבם? האם הם נראים כאילו נוח
להם וטוב להם ללבוש את המוצר שלכם?

מרבית החנויות המקוונות היום לא משקיעות בתמונות ״כמו שצריך״ ובעליהן מפסידים לקוחות רבים כל חודש. זו
ההזדמנות שלכם להיות שונים­ להראות את המוצר שלכם בצורה הטובה ביותר ולמכור יותר!






 

x

#{title}

#{text}

#{price}