טיפים להגדלת מכירות באתר

כל מי שמנהל אתר סחר מצפה שהאתר יצמח דרך פניות, לידים ובעיקר גדילה בהזמנות.
צמיחה וגדילה בהזמנות הוא לא דבר שמגיע לבד וגם אם משקיעים בהבאת תנועה לאתר זה לא בהכרח יגדיל את המכירות.

בשביל להגיע לתוצאות מבחינת מספרים צריך להשקיע בייעול ושיפור ה eCommerce CRO  (eCommerce conversion rate optimization) .
eCommerce CRO זה בעצם שיפור אלמנטים באתר כדי שיותר מבקרים יבצעו ויסיימו פעולה רצויה באתר כמו רכישה.
 ה eCommerce CRO כולל בחינה של נתונים וסטטיסטיקות באתר הכוללים:
- בחינת התנהגות ופעולות הגולשים באתר.
- איזה שינויים יגדילו פעולות רצויות באתר.

eCommerce CRO אפקטיבי כולל שינויים בכל האלמנטים באתר כולל שינויים בעיצוב, בתוכן, בניווט ובעגלת הקניות. 
התפקיד של eCommerce CRO הוא בעצם מיקסום התנועה הקיימת באתר בצורה הטובה ביותר בניגוד להשקעה בהבאת תנועה חדשה.

איך לחשב את ה eCommerce CRO ?

ה eCommerce CRO מציג את אחוז הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה מתוך סה"כ הכניסות לאתר.
לרוב הפעולה הרצויה היא "רכישה" אבל זה יכול גם להיות הרשמה למועדון לקוחות, השארת פרטים וכו' לפי הצורך שלכם.

החישוב של CRO הוא פשוט - לוקחים את סה"כ ההמרות שבוצעו חלקי סה"כ הכניסות לאתר, את התוצאה מכפילים ב 100 ומקבלים את אחוז ה CRO.
לדוגמא אם יש 1,000 כניסות לאתר ו 50 הזמנות בחודש החישוב יהיה כך:
50 הזמנות חלקי 1,000 כניסות = 0.05.
0.05 כפול 100 = 5%.
אחוז ההמרות (CRO) הוא 5% בחודש.

כלומר האתר ממיר כניסות לקונים ב 5% מהפעמים. מעקב חודשי על האחוז (ירידה/עליה/יציבות) יאפשר לקבל אינדיקציה על ביצועי האתר.
 

איך להגדיל את אחוז ההמרות באתר? (הגדלת ה eCommerce CRO)

הגדלת האחוז תלוי בסוג העסק, תחום ופלטפורמת האתר.

להלן 18 פעולות שיוכלו להעלות את אחוז ה CRO באתר שלכם:

שיפור תהליך בעגלת הקניות

שיפור עגלת הקניות משפיע המון על הגדלת אחוז ה CRO. ע"י צמצום תהליך הרכישה והקטנת התנגדות ניתן להקטין משמעותית את אחוז נטישות העגלה.
האפשרות של מילוי השדות אוטומטית (ללקוחות שפתחו כרטיס לקוח) יכול עוד יותר להגדיל את אחוז ההמרה בעגלה.
עגלת הקניות צריכה להיות כמה שיותר פשוטה, נקיה מעיצוב ומובילה לרכישה מהירה (כמה שיותר פשוט ומהיר ככה זה יותר ממיר).

שימוש בתמונות מוצרים איכותיים ווידאו על המוצר

הצגת תמונות מוצרים איכותיות ווידאו מקצועי של המוצר באתר עוזרות לצמצם את הפער בין חוויות הקניה הפיזית לוירטואלית, להגדיל המרות ולתת ללקוח חוויות רכישה נעימה יותר.
כמו כן, התמונות האיכותיות והווידאו של המוצר יעצימו את הדיוק בפרטי המוצרו ישפרו את האמון של הלקוח בהחלטת הרכישה.
בנוסף, תצוגה של המוצר ב 360 מעלות או תצוגת המוצר בעולם הפיזי (AR) וגדילו את מעורבות הלקוח והסיפוק שלו מהמוצר.

באנדל למוצרים

באנדל של מוצרים מאפשר ללקוחות להוסיף מספר מוצרים בלחיצת כפתור במקום לרכוש כל אחד מהם בנפרד.
זה יכול להשפיע על המחיר (מחיר קבוע לכל הבאנדל) או מחיר מיוחד (מחיר מבצע) למי שרוכש את הבאנדל בשונה מרכישה של המוצרים בנפרד.
אפשרות של באנדל משפרת את ה eCommerce CRO ע"י הצעת שילוב מוצרים משלימים / מוצרים שונים שנרכשים לרוב באותה רכישה.
זה משפר את מהירות קבלת החלטת הרכישה של הלקוח ואת שביעות הרצון שלו.
אפשרות הבאנדל יכולה להיות יעילה מיוחד כאשר פונים ללקוחות פוטנציאלים שרוצים נוחות ומחיר משתלם, דבר המוביל להגדלת יחסי ההמרה באתר וכתוצאה מכך הגדלת המכירות.

דוגמא לבאנדל קלאסי: רכישה של באנדל שכולל חולצה, מכנס, גופיה וגרביים (סט מוכן למשל).

לאפשר מספר אמצעי תשלום

ככל שיהיו יותר אפשרויות תשלום בעגלת הקניות כך תוכלו להקטין את החסמים הפוטנציאליים בשלב הרכישה.
מספר אפשרויות תשלום מגדילים את סוג הלקוחות שיכולים לרכוש, מקטין עגלות נטושות ומגדיל את הסיכוי להשלמת הרכישה והגדלת אחוז ההמרה.
בנוסף, אפשרויות תשלום מרובות ומותאמות יכולות להיות פתרון מעולה לפנייה לפלח לקוחות מחו"ל שמעדיף פתרונות תשלום מקומיים בדרך כלל.
דוגמא לאפשרויות תשלום מרובות: כרטיס אשראי, פייפאל, ביט, אפל פיי, גוגל פיי, תשלום טלפוני ואפילו תשלום בקריפטו.

הטמעת צ'אט לייב (Live Chat)

הוספת פתרון צ'אט לייב באתר (chatbots) מספק פתרון למענה מיידי  לשאלות של לקוחות שיכולות לעלות בתהליך הרכישה באתר.
צ'אט לייב מגדיל את הביטחון ושביעות הרצון באמצעות מענה אישי בדומה לחוויה שלהם בחנות פיזית (כאשר רוצים לשאול שאלה את המוכר ומקבלים תשובה בהתאם).
בנוסף, הצ'אט לייב יכול לעזור ללקוחות בשאלות טכניות ועזרה בהתקדמות בשלבי הרכישה באתר (החל ממציאת המוצר המתאים ועד לעזרה טכנית בשלב הרכישה).
ע"י מענה מיידי לבעיות ושאלות בצורה יעילה צ'אט לייב יכול להקטין אחוזי נטישה ואף להגדיל המרות ורכישות באתר.

ביקורות והמלצות

הצגה של ביקורות והמלצות של לקוחות מגבירה בצורה משמעותית את תחושת האמון והאמינות של האתר.
באמעות ביקורות והמלצות על מוצרים הלקוחות הפטונציאלים יכולים לקבל מושג ותשובות לפני הרכישה מלקוחות אחרים שכבר רכשו וקיבלו את המוצר.
כמו כן, ביקורת על מוצר מספקת מידע חשוב על יתרונות המוצר, בעיות אפשריות ובכך זה עוזר ללקוח הפוטנציאליים לקבל החלטה ולתת אמון באתר.
הצגה של המלצות בצורה בולטת באתר והאפשרות להשאיר ביקורות מגדיל לגולשים את תחושת האמון והשקיפות ובסופו של דבר מגדיל את יחס ההמרות באתר במאות אחוזים.

כפתורי הנעה לפעולה (CTA)

בכל אתר מכירות חשוב שיהיו כפתורי הנעה לפעולה (CTAs) ברורים, במיקום מתאים ומניעים לפעולה.
הכפתורים מניעים את הלקוח לפעולות כמו "לרכישה" / "למידע נוסף" או "להרשמה".
כאשר הכפתורים מוצגים במקומות בולטים (קריטי), בצבע נעים ובניסוח מניע הם גורמים ללקוח ללחוץ עליהם ולבצע את הפעולה הבאה (מומלץ שזה יהיה נגיש לפי חוק הנגישות).
כפתורי הנעה אפקטיביים מצמצים מחשבה או התמהמהות של הלקוח, משפרים את חווית הקנייה ומגדילים את אחוז ההמרות באתר.

A/B Testing

A/B Testing (ניסוי וטעייה) מאפשר לכם לבצע בדיקה באתר של אלמנטים כמו כפתורים, תמונות, טקסטים ועוד. הבדיקה מאפשרת לכם לבצע שינויים (למשל להחליף טקסט בכפתור) ולראות מה עובד יותר ומה פחות על קהל הלקוחות שלכם.

ה A/B Testing אומר שאתם יוצרים 2 גרסאות לאתר, לכפתור כלשהו ובעצם לכל אלמנט שרוצים לבדוק.
לתקופה מסויימת מציגים גרסה אחת של האלמנט ולאחר מכן את הגרסה האחרת ובודקים מה משפיע יותר, מה מניע לפעולה יותר ובעצם יותר יעיל.
אסטרטגיית הניסוי וטעייה מאפשרת לכם לקבל החלטות מושכלות בעזרת נתונים וסטטיסטיקות לשיפור תהליכים באתר (בעיקר כאשר זה נעשה במשך תקופה ארוכה).
בגלל שהשינויים בוחנים את התנהגות הלקוחות כל עוד ממשיכים בניסויים האתר תמיד יהיה בשיפור ויהיה מותאם ככל הניתן לקהל היעד של האתר.

התאמה אישית של חווית הרכישה

שימוש בנתונים קיימים על לקוחות להתאמה אישית של המלצות ותכנים.
יצירת חווית רכישה מותאמת אישית ללקוח זאת אסטרטגיה מאוד אפקטיבית מבחינת הגדלת המרות באתר.
ע"י שימוש במידע אישי, התנהגות לקוח והיסטוריית רכישות תוכלו להתאים מוצרים מומלצים, מבצעים ותכנים מותאמים ללקוחות ברמה האישית.
התוצאה הישירה היא מעורבות גדולה יותר של הלקוח וסיכויים גדולים יותר למציאת המוצר המתאים ביותר לצורך של הלקוח. 
לדוגמא, להציע מוצרים משלימים למוצרים שהלקוח רכש בעבר או להציג ללקוח מוצרים חדשים בהתאם לרכישות עבר יגדילו משמעותית את הסיכויים לרכישה נוספת.
ההתאמה האישית בשורה התחתונה משפרת את חווית הקנייה של הלקוח, מעודדת כניסה ורכישה חוזרת המובילה להגדלת אחוז ההמרה ולטווח הרחוק ללקוחות הרבה יותר נאמנים.

שיפור מהירות האתר

שיפור מהירות הגלישה באתר מגדיל את אחוז ההמרות.
אתר שעולה מהר מבטיח חווית גלישה נעימה וחלקה לגולשים, דבר משמעותי שגורם ללקוח להמשיך לגלוש ולהתעניין באתר ובעיקר בהקטנת אחוזי הנטישה.
המחקרים מראים שאפילו שניה אחת של איטיות בזמן העלאת הדף יכולה להשפיע משמעותית על חווית הגלישה ושביעות הרצון של הלקוח (לרעה) דבר המוביל לירידה באחוז ההמרות באתר.
על מנת לשפר את מהירות טעינת האתר מומלץ לדחוס תמונות (להקטין את המשקל שלהם), לבצע שינויים טכניים ברמת הקבצים הזמניים (Cache), מינימום שימוש בקודים וסקריפטים,
שימוש ב CDN, שימוש בתוספים חיצוניים ועוד.

שימוש באלמנטים של דחיפות ומחסור

שימוש באלמנטים פסיכולוגיים של חוסר ודחיפות הם טקטיקות מעולות להגדלת המרות באתרי סחר.
יצירה של תחושת דחיפות יכולה לגרום לגולשים לבצע רכישה מהירה ואימפולסיבית במקום לנטוש את העגלה.
לדוגמא הצגה של שעון רץ אחורה (טיימר) שסופר את הזמן לסגירת האפשרות לרכוש את הפריט או מבצע לזמן מוגבל שמסתיים בדקות הקרובות.
העיקרון הפסיכולוגי מאחורי האלמנט הוא שלאנשים יש יותר מוטיבציה לבצע פעולה כאשר הם נמצאים במצב של זמן מוגבל.

שיפור הניווט באתר

שיפור הניווט באתר הוא אלמנט עיקרי בהגדלת המרות באתר סחר.
תפריט ניווט פשוט, קל ואינטואיטיבי מבטיח שלקוחות יוכלו למצוא באתר את מה שהם מחפשים בצורה מהירה וקלה בלי תסכול ועצבים.
המשמעות של ניווט פשוט זה להציג את הקטגוריות ותתי הקטגוריות בצורה הגיונית וברורה, שימוש בתגיות, שימוש בפילטורים ושימוש בתיבת חיפוש יעילה לחיפוש מוצרים/קטגוריות עם השלמה אוטומטית וחיפוש חכם. 
אתר מאורגן ובנוי טוב מגביר את חווית הרכישה של הלקוח וכתוצאה מכך זמן השוטטות באתר ארוך יותר עם יותר מעורבות של הלקוח מה שבסופו של דבר מגדיל רכישות והמרות באתר.

להציע משלוח חינם

במידה ואפשר מומלץ להציע משלוח חינם באתר, לרוב מדובר על אלמנט קריטי בקבלת החלטת הרכישה אצל הלקוח הפוטנציאלי.
להציע משלוח חינם זאת אסטרטגיה מאוד אפקטיבית להגדלת רכישות באתר. 
הרבה לקוחות מחליטים אם לרכוש באתר מסוים בהתאם לעלות המשלוח, לכן אם תציעו משלוח חינם תורידו את החסם ויש מצב מאוד גדול הלקוח ימשיך בתהליך הרכישה אצלכם באתר.
אפשר להציע משלוח חינם לתקופה מסויימת (למשל למספר ימים או לחג מסוים) או משלוח חינם ברכישה מעל סכום מסוים.
מומלץ להציג את זה בדף הבית בצורה בולטת, בעגלת הקניות, בדפי המוצרים ובכלל בכל מקום בולט באתר.

להציג אלמנטים של אבטחה באתר

אף אחד לא רוצה להיעקץ ולרכוש באתר לא אמיתי ושהפרטים שלו יהיו בסיכון.
הצגת אלמנטים של אבטחה באתר (אייקונים של SSL, אתר מאובטח, כרטיסי אשראי וכו') מעניקים לגולשים תחושת ביטחון ובעיקר שהאתר עצמו אמין.
חשוב מאוד להציג באתר פתרונות ליצירת קשר כמו טופס, ווטסאפ, טלפון, אימייל, כתובת פיזית וכו'. בנוסף, מומלץ להציג באתר דף אודות, מדיניות החזרת מוצרים, מדיניות פרטיות וזמן אספקה, מדיניות ביטול עסקה ולא פחות חשוב תקנון מסודר.
כל אלא מספקים ללקוח תחושת ביטחון וגורמים לו להבין שהוא לא עושה טעות ברכישה באתר שלכם.

הצגת תיאור מוצר אופטימאלי

תיאור המוצר הוא אלמנט קריטי בשלב הרכישה באתר.
תיאור מוצר אפקטיבי הוא תיאור שמדגיש את יתרונות המוצר בדגש על טקסט והסבר משכנע לקהל היעד של המוצר.
תיאור פשוט, קל לקריאה, תצוגה של נקודות להדגשת היתרונות או השימוש.
מומלץ מאוד להוסיף חוות דעת של לקוחות (מגדיל אמינות ומעודד רכישה) מה שבסופו של דבר מוביל להגדלת ההמרות באתר.

קמפיין ריטרגטינג (​Retargeting)

השתמשו בקמפיין ריטרגטינג (מודעות בתשלום) על מנת להחזיר לקוחות שלא רכשו בכניסה הראשונה שלהם לאתר.
השימוש בשיטה זו אומנם מצריכה תשלום לגורם חיצוני אבל היא מעודדת גולשים שנכנסו כבר לאתר להיכנס שוב ע"י צפייה במודעה של המוצר שהם צפו בו או שהם השאירו בעגלה.
המודעה מוצגת באתרים אחרים או ברשתות חברתיות ומעודדת את הגולש לחזור לאתר לסיים את הרכישה (באמצעות הצגת המותג שלכם בצורה חוזרת בכל מקום בו הגולש נמצא ברשת הוא עשוי לחזור לאתר לסיים את הרכישה ובכך להגדיל את ההמרות באתר).

מועדון לקוחות

מועדון לקוחות הוא כלי מאוד אפקטיבי לשפר את יחס ההמרה באתר ע"י עידוד רכישות חוזרות ובסכומים גבוהים יותר.
מועדון הלקוחות מציע ללקוחות תמריץ בצורת צבירת נקודות, הנחות או מבצעים מיוחדים שיהיה אפשר לממש ברכישות עתידיות.
יתרון נוסף לשימוש במועדון לקוחות הוא היכולת לאסוף מידע על הלקוחות (כמו ימי הולדת), המידע יכול לשפר את חווית הלקוח באמצעות פרסונליזציה ומתן הצעות ותקשורת מותאמת ללקוח הספציפי (למשל להציע הטבת יום הולדת).
הנגיעה האישית מגדילה את מועורבות הלקוח, דבר המוביל לשימור לקוח והגדלת רכישות במשך הזמן.

הצעת תוספות בשלב הרכישה ( Upsale)

הצעת מוצרים נוספים לרכישה (Upsale) היא דרך סופר אפקטיבית להגדלת רכישות באתר ובעיקר הגדלת סכום הרכישה בכל הזמנה.
השימוש באסטרטגיה של ה Upsale מציעה ללקוח להוסיף מוצרים בשלב העגלה לפני סיום הרכישה, זה יכול להיות מוצרים משלימים כלליים או מוצרים נלווים/משלימים בהתאם למוצרים הספציפיים שהלקוח הוסיף לעגלה.
לדוגמא: אם לקוח הוסיף לעגלה מכשיר סמארטפון אפשר להציע לו מוצר נלווה מתאים כמו מטען או כיסוי מתאים.
ההצעות למוצרים נלווים צריכים להיות מתאימים ורלוונטיים למוצרים הראשיים שהתווספו לעגלה, אחרת זה מפספס את המטרה.
ברגע שהלקוח מקבל דרך מאוד נוחה, מהירה ופשוטה להוסיף את המוצרים הנלווים (כמובן שהם צריכים להיות באמת רלוונטיים) אז חווית הרכישה והסיפוק מהתהליך הוא חיובי.
התוסף (Upsale) לא חייב להיות מוצר, זה יכול להיות גם הצעה להצטרפות למועדון לקוחות לקבלת הטבת קופון לרכישה הבאה (כך הלקוח מעביר לכם פרטים נוספים ויש סיכוי גדול לרכישות נוספות בעתיד).
 
x

#{title}

#{text}

#{price}