שיווק מחדש ללקוחות אשר נטשו את עגלת הקניות

Google dynamic Remarketing for customers who abandoned their shopping cart

 


בפוסט זה אסביר כיצד "לרדוף" ברחבי האינטרנט אחרי לקוחות אשר הוסיפו מוצרים לעגלה ולא סיימו את תהליך הרכישה באתר. ה-"רדיפה" הזאת נקראת שיווק מחדש והתוצאה תהיה הצגת פרסומת המכילות את המוצרים מהחנות האינטרנטית שלכם.
פרסום מסוג זה הינו יעיל ביותר כיוון שהלקוחות הללו הם לקוחות "חמים" הם התעניינו במוצרים בחנות, הוסיפו אותם לעגלת הקניות אך משום מה לא סיימו את תהליך הרכישה, דבר זה יגרום לעלות יחסית נמוכה לכל המרה
אנו נממש זאת בעזרת גוגל אנילטיקס וגוגל אדוורדס ע"י שימוש בקהלים מותאמים אישית ובשיווק מחדש דינאמי.

מה זה שיווק מחדש?
תכונה המאפשרת לך להגיע לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך. המודעות שלך יכולות להופיע בפני לקוחות אלה כאשר הם מבקרים באתרים אחרים ברשת המדיה של Google.
שיווק מחדש הוא תכונה של פרסום מבוסס-עניין, שעוזרת לך להתאים משתמשים בעלי עניין למסר הנכון.
גם אם משתמשים יוצאים מהאתר שלך מבלי לבצע רכישה, שיווק מחדש מאפשר לך להגיע לקונים פוטנציאליים אלה בזמן שהם גולשים באתרים אחרים, על ידי הצגת מסר או מבצע משכנעים שיעודדו אותם לחזור לאתר ולבצע רכישה.

ישנם מספר דרישות קדם לפני שנתחיל בהסבר הטכני כיצד לממש את מה שציינתי למעלה.
דרישות הקדם הם:
  1. יצירת חשבון גוגל אדוורדס - https://adwords.google.com
  2. יצירת חשבון גוגל אנליטיקס - https://www.google.com/analytics
  3. קישור בין גוגל אנליטיקס לבין גוגל אדוורדס - https://support.google.com/adwords/answer/1704341?hl=iw
  4. שליחת event באתר במקרה של הוספת מוצר לעגלה (כבר קיים ללקוחות קאש קאו)

שימו לב שישנם מספר דרכים לממש את מה שציינתי, ואני בחרתי בדרך שהייתה מבחינתי הכי נוחה ופשוטה.
הרעיון באופן כללי זה ליצור לשלוח מידע דינאמי לגוגל על התנהגות הגולשים בחנות במוצרים(צפיות, רכישות, הוספות לעגלת הקניות וכו) לאחר מכן ניצור קהל מותאם אישית של לקוחות אשר לא רכשו, ניצור מודעה אשר מסתמכת על קהל זה וגוגל ידאגו להציג מודעות מתאימות עם מוצרים מתאימים ללקוחות אשר לא סיימו את תהליך הרכישה

השלבים הטכניים ליצירת השיווק מחדש הם:
1. שליחת המידע אודות פעולות בחנות אל גוגל אנליטיקס
נדאג לשלוח אל גוגל אנליטיקס כל פעולה אשר מתבצעת על מוצר מסויים כמאפיינים מותאמים אישית. Google Analytics הופך מידע זה לזמין למסע הפרסום לשיווק דינמי מחדש של AdWords. 
אנו נעבוד לפי הפרמטרים של תעשייה מותאמת אישית(custom)
למשל, כאשר גולשים יצפו במוצר מסויים, Google Analytics יאסוף את מזהי המוצר ויעביר אותם ל-AdWords. כאשר משתמשים עם קובצי cookie אלה מבקרים באתרים אחרים ברשת המדיה של Google, מסע הפרסום לשיווק מחדש מכיל את המידע הדרוש לצורך הצגת מודעות לשיווק מחדש שעוסקות במוצרים הספציפיים האלו.
כדי להפוך את המידע על מאפיינים בתעשייה מסוימת לזמין ל-Google Analytics, עליך לבצע שתי פעולות:
a. צור מאפיין מותאם אישית עבור כל מאפיין
b. עדכן את התגים בדף לצורך איסוף נתונים לכל מאפיין - כבר קיים ללקוחות קאש קאו
לקריאה בהרחבה כנסו למאמר:
https://support.google.com/analytics/answer/3455600?hl=he
2. יצירת מאפיינים בשיווק דינמי מחדש  - attributes for Dynamic Remarketing
a.    היכנס לחשבון Google Analytics שלך.
b.    נווט אל הנכס שבו אתה רוצה ליצור את המאפיינים בשיווק דינמי מחדש.
c.    בעמודה נכס לחץ על שיווק מחדש > מאפיינים לשיווק דינמי מחדש.
קבע את ההגדרות הבאות:
• קטע סוג עסק, בחר בתעשייה מותאמת אישית.
• תחת תצוגה, בחר את תצוגת Analytics שבה זמינים נתוני המאפיינים הדינמיים.
• תחת שיתוף, בחר בחשבון AdWords שאליו אתה רוצה לקשר את המאפיינים הדינמיים.
d.    לחץ על השלב הבא
e.    תחת מאפיינים בשיווק דינמי מחדש, בחר את מאפייני התעשייה המותאמת אישית  שהוספת לתגי הדף שלך, בדיוק כמו התמונה הבאה



לקריאה בהרחבה כנסו למאמר:
https://support.google.com/analytics/answer/6002231?hl=he
3. טעינת המוצרים לגוגל פיד (Custom)
מה שעשינו עד עתה זה לדאוג להעברת הנתונים העסקיים כדי שנוכל לפרסמם, אך שימו לב שישנם שדות נוספים של המוצרים שלא נשלחים כמו למשל תמונת המוצר, תיאור המוצר וכו.
כלומר, אנו נצטרך לעדכן את Google Adwards על שאר השדות ואת זה נבחר לעשות ע"י טעינת קובץ מוצרים אותו נצטרך לייצר.
ללקוחות מערכת קאש קאו יש להכנס אל "חיבור החנות וקישורים" > Google Feed CSV
ואחרי שיש בידינו את הקובץ יש להעלות את הקובץ לפי המדריך הבא:
https://support.google.com/adwords/answer/6053288?hl=he
4. יצירת קהל מותאם אישית
כעת בידי גוגל נמצא כל המידע העסקי אותו אנו צריכים כדי לפרסם וכדי לפרסם צריך תחילה ליצור קהל יעד, במקרה שלנו אנו נבחר לפרסם ללקוחות אשר הוסיפו מוצרים לעגלה אך לא רכשו.
הסבר  זה מבוסס על ההנחה שאתם משתמשים באירועים כדי לעקוב אחר קליקים על לחצני 'הוסף לעגלת הקניות'. ללקוחות מערכת קאש קאו אירועים אלו כבר קיימים.

אסביר כיצד למקד משתמשים שהוסיפו פריטים לעגלות הקניות שלהם, אך לא השלימו את תהליך הרכישה. עליכם ליצור שני קהלים לשיווק מחדש. הקהל הראשון יכלול את המשתמשים שהוסיפו פריטים לעגלות שלהם אך לא רכשו אותם. הקהל השני כולל משתמשים שחזרו לרכוש את הפריטים שבעגלות שלהם, ושאינך רוצה לכלול אותם במסע הפרסום לשיווק מחדש. 

a. הגדר את קהל המשתמשים שמוסיפים פריטים לעגלות הקניות שלהם, אך אינם רוכשים אותם.


b. הגדר את קהל המשתמשים שרוכשים פריטים שנמצאים בעגלת הקניות שלהם.


c. ב-AdWords צרו רשימת שילוב מותאמת אישית שכוללת את הקהל הראשון לשיווק מחדש, אך לא את השני. השתמשו ברשימת השילוב המותאמת אישית כדי למקד את מסע הפרסום של השיווק מחדש.
כאשר משתמשים מוסיפים פריטים לעגלת הקניות שלהם, הדבר מראה על נטייה חזקה לבצע רכישה. ייתכן שהם מוסיפים פריטים זהים או דומים לעגלות קניות במספר רב של אתרים, כדי להשוות בין מחירים (מחיר כולל משלוח, למשל). בנוסף, ייתכן שמסיבות שונות הם נאלצו לעזוב את המכשירים שלהם לפני סיום הרכישה. המשתמשים האלו הגיעו כמעט עד לסיומו של משפך ההמרות, ולכן הם מועמדים מעולים למסעות פרסום של שיווק מחדש. מסעות הפרסום האלו יעודדו אותם להמשיך בעזרת תמריצים שונים, כמו משלוח חינם או הנחות על הפריטים שבעגלת הקניות.

לקריאת המדריך בהרחבה:
https://support.google.com/analytics/answer/2611820?hl=iw
 
5. יצירת פרסומת
השלב האחרון הוא ליצור פרסומת אשר מטורגטת על הרשימה המותאמת אישית שיצרנו מבחינה קהל היעד ועל הנתונים העסקיים שהעברנו ע"י האירועים ב Google analytics  וקובץ ה-CSV

לכן, ביצירת הפרסומת הקפידו לבחור את רשימת השיווק מחדש שיצרנו ואת ה-Feed שטענו ע"י קובץ ה-CSV
לקריאת המדריך בהרחבה:
https://support.google.com/adwords/answer/3210317?hl=en

בחירת ה-Feed המתאים


בחירת הקהל המתאים


זה הכל! במידה ופעלתם לפי ההנחיות, המודעה תיווצר בהצלחה והצלחתם לפרסם בצורה ממוקדת ויעילה מאוד
לכל שאלה או הערה אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות או לפנות אליי בהודעה 

אנו בקאש קאו מספקים כלים מתקדמים למפרסמים כגון, תמיכה בפיקסל המרה של פייסבוק וגוגל, רימרקטינג, רימרקטינג דינאמי, Google Analytics Enhanced Ecommerce,
Google Analytics Events, חיבור לזאפ ועוד.
בנוסף אנו מאפשרים הזנת קוד js, css בצורה חופשית באיזורים שונים בדפי המערכת, דבר המאפשר תמיכה מלאה למפרסמים לצורך הזנת קוד חיצוני


כותב הפוסט הוא יוסי חביה מחברת קאש קאו חנות וירטואלית חברתית.

קאש קאו הינה מערכת להקמת חנות וירטואלית בצורה עצמאית הכוללת תצוגה מלאה למחשב, טאבלט, סמארטפון

x

#{title}

#{text}

#{price}