10 דברים שגורמים לעסק שלכם באינטרנט להיראות פחות מקצועי


36% מהאנשים שקונים בעסקים קטנים ובינוניים מחפשים עסקים חדשים דרך חיפוש באינטרנט, לכן חשוב שלכל עסק תהיה נוכחות אינטרנטית.
איך אתם יודעים שהלקוח הפוטנציאלי שנחשף אליכם מקבל רושם חיובי כאשר הוא נכנס לאתר שלכם, צופה בדפים שלכם ברשתות חברתיות או בחיפוש ישיר בגוגל ?      
על מנת ליצור רושם חיובי לכל לגולש שנחשף אליכם באינטרנט הכנו לכם רשימה של 10 שגיאות שכיחות שגורמות לכם להיראות פחות מקצועיים.
תעברו על הרשימה ונסו להימנע מלבצע את הטעויות הנפוצות הללו.

1. תצוגה לא עקבית של המיתוג והנוכחות האינטרנטית
אחד הדברים ה"לא מקצועיים" באינטרנט הוא להציג מיתוג שונה ולא עקבי. לדוגמא, גולש שמבקר באתר שלכם, נחשף ללוגו של העסק ולאחר מכן עובר לדף העסקי בפייסבוק ושם רואה לוגו שונה, זה מציג חוסר עקביות, חוסר סדר ואף יותר גרוע חוסר אמינות.
על מנת לתקן או למנוע מצבים כאלו השתמשו באותו מיתוג (צבעים, לוגו, נראות, פונט ותוכן) בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם.
לדוגמא: כל התוכן של דף 'אודות' או 'צרו קשר' צריך להיות זהה בכל המקומות.
עקביות ואמינות הם תכונות קריטיות בנוכחות אינטרנטית וזה עוזר ללקוחות הפוטנציאלים להבין שאתם עסק אמיתי, אמין ואותנטי.

2. לא לתפוס/לרכוש את הנכס הדיגיטלי שלכם
כאשר אתם פותחים עסק, יש מספר דברים שאתם צריכים לעשות בשביל להפוך את העסק לרשמי: הגדרת שם העסק ופתיחת עסק ברשם החברות, פתיחת תיקים ברשויות המיסים וכו'.
אותו הדבר יש לעשות בנוכחות הדיגיטלית שלכם, כאשר העסק לא עושה זאת הוא נראה לא אמין בפני הגולשים.
אם לא תתפסו ותרכשו את הנכסים הדיגיטלים עם השם שלכם תוכלו לפספס המון לקוחות ולאבד לקוחות פוטנציאלים.
למשל לא לרכוש דומיין עם השם של העסק (yourdomian.co.il) ו/או השם משתמש ברשתות חברתיות (@myname) בכל הפלטפורמות משאיר את העסק שלכם חשוף ופגיע.
עסקים אחרים עם שם דומה או מתחרים יכולים לרכוש/לתפוס את הדומיין או שם המשתמש ולהופיע בחיפוש כאשר גולשים מחפשים את העסק שלכם. מצב כזה יוצר בלבול ללקוח וגורם לו להיחשף לעסקים אחרים.
הקמה של נוכחות אינטרנטית לעסק שלכם חשובה וקריטית לא פחות כמו פתיחת העסק ברשויות.
אתם צריכים לשלוט על כל הנכסים הדיגיטלים שיכולים להיות קשורים לעסק שלכם על מנת לשמור על מוניטין חיובי וגבוה.
לאחר הקמת העסק (או בשלב מאוחר יותר) תוודאו שעשיתם את הדברים הבאים:
- רכשו דומיין עם השם שלכם (מומלץ לרכוש מכאן).
- תפסו את השמות משתמשים ברשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט וסנאפצ'אט.
אתם לא צריכים להפעיל כל פרופיל או לתחזק אותו, אבל בגלל שאתם הבעלים של החשבון תוכלו להגדיר שהפרופיל יהיה פרטי ולכשתרצו להפעיל אותו בעתיד תהיה לכם את האפשרות.

להיות הבעלים של הנכסים הדיגיטלים של העסק משחק תפקיד חשוב במיתוג חיובי ויצירת רושם. מומלץ לבצע את הדברים בהקדם האפשרי על מנת למנוע ממישהו אחר שיעשה זאת לפניכם.

3. טעויות ושגיאות כתיב
כולנו מכירים את זה שגם לסופרים או כותבים יסודיים ביותר יש שגיאות דפוס/הקלדה, אך מספר רב של טעויות ושגיאות באתר או בפוסטים ברשתות חברתיות יכולים לפגוע באיכות וערך התוכן ובסופו של דבר בעסק עצמו. 
מעבר לכך שאתם ככותבי התוכן עוברים על הטקסט לפני פרסום מומלץ לתת לעוד אדם לעבור על הטקסטים. עוד זוג עיניים יכול לעשות שינוי מהותי ולמצוא שגיאות קטנות שיכולות להיות בכתיבה יום יומית.
במקרים שאין לכם זמן פנוי או כוח אדם רלוונטי אתם יכולים להשתמש בתוכנות וכלים דיגיטליים.
למשל בתוכנת וורד יש בודק איות ושגיאות אוטומטי.
תיקון ומציאת השגיאות לפני הפרסום און ליין יכולים לעשות שינוי גדול לנראות ולתפיסה של העסק ע"י גולשים.

4. שימוש בכתובת אימייל פרטית לעסק
כאשר לקוח מקבל אימייל הרשמה או אימייל ברוך הבא מכתובת אימייל פרטית (למשל myname@gmail.com), זה משדר מסר לא טוב. אנשים שמקבלים אימייל מעסק עם תוכן מקצועי מתיבת אימייל פרטית ירגישו מוזר ולפעמים זה אף יגרום לפקפוק בעסק.
כבעלי עסק אתם חייבים שיהיה לכם נכסים שיווקים כמו:
- כתובת דומיין
- אתר אינטרנט
- כתובת אימייל עם סיומת של הדומיין
- כרטיסי ביקור

5. חוסר מענה לתגובות, פידבקים או ביקורות
מאחר ו 75% מלקוחות של עסקים קטנים מציינים שחשוב להם לקרוא ביקורות באינטרנט על העסק, חוסר תגובה/מענה לתגובות/תלונות יכולים להשפיע בצורה שלילית על המונטין שלכם.
כאשר גולשים כותבים ביקורת או מגיבים (לא משנה עם זה חיובי או שלילי) ברשתות חברתיות עם רעיונות/הצעות או תלונות, חוסר מענה מהצג שלכם מציג חוסר מקצועיות.
הלקוחות רוצים לתקשר עם העסק ואם הם כבר השקיעו את הזמן והגיבו, הם מצפים לקבל מענה מהעסק.
חוסר תגובה מעיד על חוסר עניין בלקוח עצמו ובשירות שהעסק מספק.
אתם לא צריכים לענות על כל שאלה או תגובה באינטרנט אבל שווה לכם לעשות בדיקה במקומות מרכזיים כמו קבוצות בפייסבוק, ברשתות החברתיות שלכם ואפילו להגדיר את גוגל התראות כאשר השם שלכם מוזכר באינטרנט. 
צרו לעצמכם כל כמה ימים או כל שבוע שעה שבה אתם עונים לכל המגיבים – גם אם זה להגיד תודה על פידבק חיובי או לתת להם אינפורמציה נוספת לפתרון בעיה שיש להם.
האינטרקציה שלכם תעלה את ערך המותג שלכם והעסק ייחשב כמקצועי ושירותי (שני אלמנטים חשובים לכל עסק). 

6. להחזיק פרופילים וחשבונות ברשתות חברתיות ולא להשתמש בהם
רשתות חברתיות הם חלק חשוב בתמהיל השיווקי של העסק, במיוחד שברוב הרשתות אין עלויות לפתיחת חשבון, כך שזאת דרך מעולה לשיווק העסק בלי להוציא כסף.
אך החזקת חשבונות ברשתות חברתיות רק בשביל 'שיהיה' לא יעזרו למיתוג של העסק.
חשבון שלא מתוחזק ופעיל נראה חשוד ויכול לגרום לעוקבים וצופים לחשוש ולדאוג לגבי אמינות העסק.

במקום לפתוח חשבונות פעילים בכל הרשתות החברתיות עדיף להחליט על הרשתות הרלוונטיות ביותר ושם לפעול. אתם תמיד יכולים לשמור את החשבונות ע"י הפיכתם ללא פעילים ורק כאשר תהיו מוכנים תוכלו להפעיל אותם בחזרה.
על מנת להשתמש ברשתות חברתיות בצורה מועילה וחכמה, צרו תזמונים לפוסטים שלכם (פעם ביום, או פעם בכמה ימים – העיקר שתעמדו בזה).
הגולשים אוהבים עקביות ומחכים לקבל את התכנים מהרשת החברתית המועדפת עליהם.
באמצעות היוזמה והעקביות שלכם הגולשים יעזרו לכם להגדיל את החשיפה וליצור קהילה סביב העסק שלכם.

7. מידע לא עדכני של פרטי העסק
גולשים מחפשים עסקים באינטרנט בכל זמן, לרוב מה שגורם להם להחליט אם להיכנס לאתר אינטרנט או להתקשר לעסק זה איך העסק מוצג במנועי חיפוש (למשל בגוגל).
אם בתוצאות חיפוש של עסק מוצגים פרטי קשר לא נכונים (שם העסק, כתובת, טלפון וכו'), זה מעביר את המסר הלא נכון וכנראה שהגולשים יחליטו לוותר ולגשת לעסק הבא.
הצגת מידע עדכני ונכון בכל תוצאות החיפוש הוא חלק קריטי בבניית עסק אמין עם מונטין טוב שלקוחות יכולים לסמוך עליו.
זה מאוד פשוט לשלוט על תצוגת פרטי העסק בכל מנועי החיפוש באינטרנט. ראשית, רשמו את העסק שלכם בגוגל ובכך תוכלו להגדיר את הפרטים במגוון מנועי חיפוש (הכל נעשה אוטומטית).

8. הצגת פרטים לא מעודכנים באתר אינטרנט של העסק
בהמשך לסעיף 7 ועל כך שזה לא טוב להציג פרטי עסק לא נכונים במנועי חיפוש כך גם לגבי התכנים באתר אינטרנט שלכם.
כאשר באתר יש תכנים לא מועדכנים (שעות פתיחה לא נכונות, תאריך לא נכון של הזכויות יוצרים בתחתית האתר וכו'), זה מציג לגולשים שהעסק שלכם לא מעודכן, לא מקצועי ולא רציני.
למזלכם, מאוד קל לעדכן את מידע כך שתוכלו להחזיר את האתר להיות מעודכן ואמין.
מומלץ ליצור תזכורת שבועית או חודשית לבדיקת התכנים באתר (עדכון תכנים ישנים, הוספת תכנים חדשים). זה לוקח כמה דק' מזמנכם אבל משפיע בטווח הארוך על המוניטין והנוכחות הדיגיטלית של העסק.

9. האתר שלכם לא רספונסיבי (מותאם לתצוגה במכשירי סלולאר).
כולנו התנסו בזה, נכנסתם לאתר דרך הסמארטפון או הטאבלט והתמונות יוצאות גדולות או שבכלל לא מוצגות, אתם צריכים לגלול למטה לעד ולבסוף מוותרים ועוזבים את האתר. 
כאשר האתר לא מותאם לתצוגה בסמאטפון, זה יכול להיות חוויה מתסכלת לגולש והיום במיוחד לא כדאי לגרום ללקוח פוטנציאלי להיות מבואס ומתוסכל.
תצוגה עקבית ונכונה בכל המכשירים והמסכים תציג את האתר שלכם כמקצועי ואמין.

10. תמונות לא איכותיות באתר או ברשתות החברתיות

אנחנו חיים בעולם מאוד ויז'ואלי – 90% מהמידע שמועבר למוח שלנו הוא מבוסס תמונה.
לכן, זה דיי הגיוני לשלב תמונות וצילומים באתר אינטרנט ובפוסטים שלכם ברשתות החברתיות – אך אם התמונות הללו פגומות, מתוחות וללא קשר לקונטקסט, אז רוב הסיכויים שהם יפגעו יותר מאשר הם יועילו לנוכחות האינטרנטית שלכם.
המוח האנושי מעבד תמונה 60,000 פעמים מהר יותר מאשר טקסט, כלומר אנשים רואים תמונות הרבה לפני שהם בכלל מספיקים לקרוא את הטקסט שלכם. אם התמונה עצמה תהיה אפרורית, מפוקסל או באיכות ירודה, אתם תאבדו את תשומת הלב של הגולש לפני שהוא יספיק לקרוא את התוכן.

השאירו את הגולשים והמבקרים באתר וברשתות החברתיות מעורבים באמצעות שימוש בתמונות איכותיות בשיווק הדיגיטלי שלכם.
זה לא אומר שאתם צריכים לגייס צלם מקצועי לעסק שלכם ולהשקיע אלפי שקלים בצילום מוצרים (למרות שזה מאוד מומלץ ומשדרג את חלון הראווה של העסק באינטרנט).
ישנם עשרות אתרים ודרכים להוריד תמונות איכותיות בחינם או בעלות סמלית עבור שימוש בתמונות עם רישיון וזכויות יוצרים.

באמצעות אתרים אילו תוכלו לפרסם תמונות איכותיות ללא דאגה מבחינת איכות התמונה וזכויות היוצרים שלה (שימוש בתמונות ללא אישור או רשיון מתאים אסורה מבחינת זכויות יוצרים וזה יכול לגרור אתכם לקבלת תביעה של עשרות אלפי שקלים ללא הוכחת נזק).
תנו לתמונות לעבוד בשבילכם באמצעות שימוש נבון ויצירתי בפעילויות באתר וברשתות החברתיות שלכם.
הנוכחות האינטרנטית הינה חלק קריטי בהצלחה של עסק קטן/בינוני. 
הימנעות מהשגיאות שציינו במאמר יגרמו למוניטין שלכם להישאר טוב ויציב, יגדילו את המודעות שלכם ויעזרו לכם להמיר גולשים מהאתר ומהרשתות חברתיות ללקוחות.

x

#{title}

#{text}

#{price}