SEO e-commerce – קידום חנות וירטואלית במנועי החיפוש

בניה נכונה של אתר החנות הוירטואלית שלכם יכול לשפר משמעותית את יחס ההמרה בחנות שלכם

ריכזתי בעבורכם את הנושאים החשובים ביותר בתחום ה-seo-ecommerce:

איתור מילות חיפוש(keywords)

לפני שמתחילים בעבודת קידום יש לבצע עבודת מחקר אשר בסופה נהיה עם רשימה של 10-20 מילות חיפוש אשר רלוונטיות למוצרים אותם אתם מוכרים.

זהו שלב מאוד קריטי בתהליך הקידום כיוון שטירגוט לא נכון שיתבסס על מילות חיפוש אלו יכול להוריד בצורה משמעותית את הקידם במנועי החיפוש

ניתן להעזר בכלים חיצוניים, אני ממליץ על ה-Keyword Planner של גוגל.

שימו לב כי יש להימנע משימוש חוזר של מילות חיפוש, לכל מוצר בחנות יש להגדיר את מילות החיפוש המתאימות ספציפית לו.

דוגמא מתוך  Keyword Planner של גוגל

דוגמא מתוך Keyword Planner של גוגל

 
אופטימיזציה של דפי מוצר

לאחר שעברנו את שלב איתור מילות החיפוש נוכל להתחיל להשתמש בהם:

  • כותרת הדף –  בד"כ אמור לכלול את שם החנות – שם המוצר בתגית ה-title
  • כותרת ותתי כותרות לפסקאות – יש להשתמש בתגיות h1 – h6 לכותרות בפסקאות בחנות, כאשר התגית h1 הינה ברמת חשיבות הגבוהה ביותר ומומלץ להטמיע שם את שם המוצר בראשית הדף
  • תמונות מוצרים – יש להקפיד להגדיר בתגית ה-ALT מילות חיפוש רלוונטיות למוצר, שם התמונה יוגדר כשם המוצר ויש להקפיד על משקל נמוך של התמונה(מומלץ עד מקסימום 50K)
  • תגיות Meta title and description – יש להזין את מילות חיפוש בתגיות האלו מופרדות בפסיקים
 
דוגמא לדף מוצר עם כותרת H1

דוגמא לדף מוצר עם כותרת H1

 

כתובות ידידותיות למנועי החיפוש

מנועי חיפוש מאוד אוהבים כתובות ידידותיות  לדפי מוצרים, למשל כתובות המכילות את שם המוצר, במידה ושם המוצר מכיל מספר מילים יש להפריד במקפים. דבר זה יכול להשפיע על המיקום בתוצאות החיפוש ואף להיות ידידותי יותר לגולש בחנות עצמה.

יש להקפיד שכתובת של דף מוצר לא תכיל מזהה מוצר, מספרים וכו אלא רק שמות מוצרים

דוגמא לכתובת טובה וידודותית:

https://cakestamp.cashcow.co.il/p/חותכן-עברית-2-סמ

לעומת זאת להלן כתובת פחות ידידותית(הכתובת לא אמיתית):

http://mydomain.com?id=123

 
 
קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם קישורים מדף אחר לדף שני כאשר שני הדפים נמצאים תחת אותו הדומיין

חוץ מזה שהם יעזרו לרוכש בחנות להתמצא ולנווט בצורה נוחה באתר, הם יעזרו להעלאת דירוג האתר והחשוב מכל יעזרו לסורקים של מנועי החיפוש להבין את היררכיית החנות, למשל:

  • בדף הבית – קישורים לקטגוריות החנות
  • בדף קטגוריה – קישורים לתתי הקטגוריות ולמצורי החנות
  • בדף מוצר – קישורים למוצרים דומים
דוגמא לניווט נכון בתוך החנות

דוגמא לניווט נכון בתוך החנות

 

שימושיות – Usability

חנות אשר נוחה ופשוטה לשימוש תגרום ללקוחות להתמצא בה בקלות, לשהות בה לא מעט  ולהוריד אחוזי נטישה מהחנות.  Bounce rate(אחוזי נטישה) גבוה יכול להשפיע לרעה על מיקום בתוצאות החיפוש.

הדגש כאן הוא על עגלת הקניות אשר תהיה ידידותית למשתמש, קצרה ויעילה דבר שגם יגרום גם ליחס המרה גבוה יותר.

 

 

תמיכה במובייל

נתונים מצביעים על כך ש כ-35% מהרכישות כיום הם מהמובייל(נתון שהולך ועולה), יש לתמוך במכשירי מובייל בין אם באתר רספונסיבי ובין אם באתר מובייל נפרד.

במידה והחלטתם על אתר נפרד יש לדאוג לגרום למנועי החיפוש להתייחס אל שני דפי המוצר כאחד (""alternate) לצורך שיפור מוניטין הדף וגם כדי שיציג את גרסת המובייל רק בתוצאות החיפוש במובייל

 

 

המנעו משגיאות בחנות

תוכלו לדעת אם האתר מאונדקס טוב ע"י גוגל ע"י שימוש בכלי של Google Webmaster Tools

טעויות נפוצות:

  • מוצרים מחוקים – יש להחזיר http status 410 ולהפנות לתוכן הקרוב ביותר למוצר, למשל לקטגוריה המכילה את המוצר
  • קישורים חדשים – במידה ושיניתם את קישורי המוצרים יש להעביר מהקישור הישן לקישור החדש עם http status 301 ולא 302. כדי לא לאבד את המוניטין שנצבר למוצר בקישור הישן.
דוגמא מתוך ה-Google Webmaster Tools

דוגמא מתוך ה-Google Webmaster Tools

 

 

כותב הפוסט הוא יוסי חביה מחברת קאש קאו חנות וירטואלית חברתית.

קאש קאו הינה מערכת להקמת חנות וירטואלית בצורה עצמאית הכוללת תצוגה מלאה למחשב, טאבלט, סמארטפון, אתר קיים, wix, wordpress, כפתור קנה


x

#{title}

#{text}

#{price}