תגיות ומילות מפתח - כך תגרמו ללקוחות למצוא את החנות שלכם בגוגל!

כל בעל חנות מקוונת יודע כמה שכסף הוא הכרחי על מנת למשוך לקוחות לחנות שלכם. אתם משקיעים כספים רבים בקידום המוצר במודעות בגוגל ובניהול דף פייסבוק לחנות שלכם והוספת מימון עבורו. שלא נדבר על הכסף שאתם מוציאים מידי חודש על הסחורה שאתם מייצרים, או הכסף שאתם מוציאים כל פעם שאתם צריכים לצלם את המוצרים שלכם בצורה מקצועית או רוכשים אריזות מוצר חדשות. בקיצור­ להיות בעלים של חנות מקוונת יכול לעלות לכם הרבה­ אבל בעזרת ניהול נכון של המאמצים השיווקיים שלכם­ ההשקעה משתלמת!

ישנה דרך לגרום ללקוחות שלכם למצוא אתכם בלי שתשקיעו הרבה כסף­ קידום אורגני! קידום אורגני משמעותו נקיטת צעדים על מנת שגוגל יבין על מה החנות שלכם ויעדיף אותה כ״תשובה״ ל״שאלה״ של הגולש בגוגל. כלומר­ המטרה שלנו בקידום אורגני היא לגרום לכך שכשגולש מחפש בגוגל חנות למוצרי בית (למשל) הוא ימצא את החנות המקוונת שלכם עם המבצעים הכי עדכניים שלכם למוצרים לבית.

קידום אורגני הוא לא כזה מסובך­ כל עוד יש לכם פלטפורמה שמאפשרת לכם לשלוט בו בצורה יעילה, והנה הדרך לבנות את החנות שלכם על מנת שגוגל יבין על מה היא ויתחיל לשלוח אליכם את תנועת הגולשים שאתם זקוקים לה:

1 - השתמשו בתגיות H1 ו­- H2
תגיות H1 ו­H2 הן הדרך של גוגל להבין מה המסר העיקרי מאחורי האתר שלכם. האות H מסמלת את המילה Heading שפירושה­ כותרת. ברגע שאתם מסמנים כותרות כמו שצריך­ גוגל יכול להבין את המסר העיקרי מאחורי כל עמוד. לא מספיק רק להשתמש בתגיות האלה בחנות המקוונת שלכם­ צריך גם לשים את המילים הנכונות. כך למשל לא תרשמו ״מבצע לחודש אפריל״ בכותרת ראשית אלא ״מבצע על שמלות הכלה שלנו״ (כותרת שמאפשרת לגוגל להבין שאתם מוכרים שמלות כלה, במבצע).

2 -­ ודאו שכל התמונות שלכם מתוייגות כמו שצריך
זה מדהים איך אפשר לחפש בגוגל תמונה לפי מילות מפתח, כאילו שאיפהשהו במערכת של גוגל יש לאתר העצום הזה עיניים גדולות שיודעות לפרש על מה כל תמונה מדברת. אז זהו, שלא. גוגל לא ״קורא״ תמונות­ הוא קורא את התגיות של התמונות! כל פעם שאתם מעלים תמונה לחנות המקוונת שלכם, או לבלוג של החנות שלכם, שימו לב שאתם ממלאים את תגית ה­ alt של התמונה. התגית הזו מדווחת לגוגל מה בעצם יש בתמונה! בנוסף לדיווח הזה לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים, במידה וגולש שנכנס לחנות המקוונת שלכם גולש במהירות אינטרנט נמוכה שלא מאפשרת הצגת תמונה­ הוא יראה את תגית ה­alt על גבי התמונה ויבין מה אמור היה להיות איפה שישנו כעת ריבוע ריק.

התיוג הנכון של התמונה יוביל לשני דברים­ הראשון הוא שאנשים יוכלו למצוא תמונות מהחנות שלכם כאשר יריצו חיפוש בגוגל­תמונות, והשני הוא שהתיוג של התמונה יוסיף למילות המפתח והכותרות הקיימות בעמוד­ ויחזקו את ההבנה של גוגל לגבי המסר שהאתר שלכם מעביר והמוצרים שהוא מוכר

3 -­ השקיעו במילות מפתח בכל רחבי האתר
מילות מפתח הן מילים שחוזרות על עצמם מספר פעמים לאורך טקסט של עמוד מסויים, מופיעות גם בכותרות של העמוד וגם בתיוג התמונות בעמוד­ ובעצם מרמזות לגוגל על התוכן המצוי בעמוד. מילות המפתח שצריכות להופיע באתר של החנות המקוונת שלכם הן המילים שהייתם רוצים להופיע כ״תשובה״ לחיפוש שלהן בגוגל. אם עקבתם אחרי הפוסט הזה וודאי כבר הבנתם שמילות המפתח צריכות להופיע בתמונות שאתם מעלים ובכותרות­ אך הן צריכות להופיע גם לאורך שאר הטקסט בעמוד, בפיזור של מילה/ביטוי שחוזרים על עצמם פעם או פעמיים בכל פסקה (מומלץ לא להגזים בכמות גדולה יותר מזה­ כי גוגל עלול לחשוב שאתם מנסים להכניס מילות מפתח ״בכוח״).

היתרון הגדול ביותר בהשקעה בתגיות H1 ו­H2 ,תגיות alt ומילות מפתח הוא שזוהי השקעה חד פעמית! מעלים את התוכן של העמוד פעם אחת, שמים לב לתיוגים נכונים ו״שוכחים״ מזה. גוגל עובר וסורק את האתר שלכם על בסיס שבועי/יומיומי והוא כבר יבין לבד על מה העמוד מדבר. ההשקעה הזאת נעשית בהתחלה­ אך יכולה לדאוג שתקבלו זרם יציב של תנועה לאתר שלכם מאנשים שחיפשו בדיוק את מה שאתם מוכרים. נהדר, לא?
 
x

#{title}

#{text}

#{price}